Дозволите ми да објасним проблем који наука има са религијом. Атеиста професор филозофије направио је паузу испред свих студената, а затим је питао једаног од његових нових студената да устане.

Ти си хришћанин, зар не, синко?

Да господине; рече ученик.

Дакле, ти верујеш у Бога?

Апсолутно.

Да ли је Бог добар?

Наравно! Бог је добар.

Да ли је Бог свемоћан? Бог који може све учинити?

Да

Јеси ли ти добар или зао?

Библија каже да сам зао.

Професор се свесно осмехну. Аха! Библија!

Размисли за тренутак па рече.

Ево нешто за тебе. Рецимо да постоји болесна особа овде и да је можеш излечити. Да ли би то учинио? Да ли би му помогао? Да ли би бар покушао?

Да господине!

Дакле, ти си добра особа

Не бих рекао.

Али зашто да не? Ти би помогао болеснику и осакаћеној особи ако би могао? Већина од нас би исто урадила ако бисмо били у прилици. Али видиш, Бог не.

Студент не одговара, а профессор наставља. Бог не, зар не? Мој брат је био хришћанин који је умро од рака, иако се молио Богу да га исцели. Како је Бог то добар? Хммм? Можеш ли ти одговорити на ово?

Студент ћути.

Не, не можеш, зар не? Рече Професор. Узима гутљај воде из чаше на столу да би студент мало предахнуо.

Почнимо поново, младићу. Да ли је Бог добар?

Да рече ученик.

Да ли је Сотона добра?

Ученик не устручавјучи се ни мало рече…. Не

Одакле Сотона потиче?

Студент оклева. Од Бога

То је тачно. Бог је створио Сотону, зар не?

Реци ми, момак. Да ли постоји зло на овом свету? Да, господине.

Зло је свуда, зар не? А Бог је све створио, зар не?

Да

Дакле, који је створио зло? Професор настави, Ако је Бог створио све, онда је Бог створио зло, јер зло постоји, а према принципу да наша дела дефинишу ко смо, онда је закључак да је Бог зао.

Опет, ученик нема одговор.

Да ли постоји болест? Неморал? Мржња? Ружноћа? Све ове страшне ствари, они постоје у овом свету?

Да, рече студент

Па ко их је створио?

Ученик не одговори опет, тако да професор понавља своје питање.Ко их је створио? Још увек нема одговор.

Одједном професор направи тишину испред целе учионице.

Реците ми; наставља професор на другом ученику.Да ли И ти верујеш у Исуса Христа, сина?

Студента глас га одаје и проговара. Да, професоре,верујем!

Професор престаје са својим темпом.

Наука каже да имаш пет чула које користиш за идентификацију и посматрајте света око себе. Да ли си икада видео Исуса?

Не, господине. Никада га нисам видео.

Онда ми реци да ли си икада чуо Исуса?

Не, господине, нисам.

Да ли си икада осето Исуса, или окусио или омирисао својг Исуса? Да ли си икада имао било какву сензорну перцепција Исуса Христа или Бога?

Не, господине, бојим се да нисам.

Ипак, ти још увек верујеш у њега? Да

Према емпиријским правилима, тестовима, домострационом протокола, наука каже твој Бог не постоји. Шта кажете на то, синко?

Ништа, одговори ученик. Ја имам само своју веру.

Да, веру, професор понови. И то је проблем који наука има са Богом. Нема доказа, само вера.

Студент застане мирно за тренутак, пре постављања свог питања;

Професоре, да ли постоји топлота?

Да.

А да ли постоји хладноћа?

Да, синко, постоји и хладноћа

Не господине, не постоји.

Професор се окрену према студенту, очигледно заинтересован. Учионица изненада постаје веома мирна. Ученик поче да објашњава. Можете да имате пуно топлоте, чак и више топлоте, супер топлоте, мега топлоте, неограничене топлоте, Беле топлоте, мало топлоте или без грејања, али немамо ништа што се зове хладноћа.Ми можемо подгрејати све до 458 степени испод нуле, што је без грејања, али не можемо ићи даље од тога.

Не постоји таква ствар као што је хладноћа, у супротном, били бисмо у стању да идемо хладније од -458 степени.

Свако тело или објекат подложано је студирању, када има или преноси енергију, а топлота је оно што чини тело или што материја има или преноси ту енергију. Апсолутна нула (-458 Ц) је потпуно одсуство топлоте. Видите, господине, хладно је само реч коју користимо да бисмо описали одсуство топлоте. Ми не можемо мерити хладноћу. Топлоту можемо да измеримо на термалне јединице, јер топлота је енергија. Хладноћа није супротно од топлоте, господине, хладноћа је само одсуство тога.

Велика Тишина у соби.

Шта је тама, професоре? Да ли постоји таква ствар као што је тама?

Да; одговори професор, без оклевања.

Шта је ноћ ако није мрак? Нисте у праву опет, господине. Тама није нешто, то је одсуство нечега. Можете имати слабог осветљења, нормално светло, светло светло, трептуће светло, али ако немате светла немате ништа, И зове се тама, зар не? То је значење те речи што користимо да бисмо дефинисали ту реч.

У стварности, тама непостоји. Ако би је било, могли бисмо направити мрак још мрачнији, зар не?

Професор почиње да се осмехује на студента … Ово ће бити интересантан семестар.

Дакле, које је твоја поента , младићу?

Да, професоре. Моја поента је да ваша филозофска пртпоставка са којом сте почели је погрешна тако да је И сам закључак дефинитивно погрешан.

Професор није могао да сакрије своје изненађење овог пута.Погрешна? Можеш ли да објасниш како?

Ви сте радили на претпоставци дуалности,ученик објашњава .Ви тврдите да постоји живот а онда постоји и смрт, да постоји добар и лош Бог. Ви видите концепт Бога као нешто коначно, нешто што можемо да измеримо.

Господине, наука данас не може да објаснити ни мисао.

Она користи електрицитете и магнетизам, али никада није видјена, а још мање у потпуности разумети једну другу. Да бисте видели смрт као супротност живота треба да будете свестни чињенице да смрт не може постојати као материјална ствар. Смрт није супротност живота, смрт је само одсуство живота.

Сада ми реците, професоре. Да ли ви учите своје ученике да су еволуирали од мајмуна? Ако мислиш на природни еволутивни процес, да, наравно да учим.

Да ли сте икада посматраних еволуцију својим очима, господине? Професор почиње да тресе главом, још увек насмејан, јер схвата где аргумент иде. Врло добар семестар, заиста.

Пошто нико никада није посматрао процес еволуције у свом послу а не може се ни доказати да је овај процес још у току, зар ви господине онда неучите студенте свом мишљењу? Онда ви нисте научник, него проповедник, зар не?

Да наставим поенту коју сте хтели приказати раније на другом студенту, дозволите ми да вам дам пример онога што ја мислим.

Студент гледа око себе па рече.

Има ли иког у овој учионици ко је икада видео мозак професора? Сви избише у смех.

Има ли ико овде ко је икада чуо професоров мозак, осетио мозак професора, додирнуо или мирисао мозак професора? Нико не изгледа да је то учинио.

Дакле, у складу са утврђеним емпиријским правилима, стабилног, доказаног протокола, наука каже да ви немате мозга, уз све дужно поштовање, господине.

Дакле, ако наука каже да немате мозга, како можемо веровати вашем предавању, господине?

Соба сада ћути. Професор гледа у студента, и његово неочитиво лице.

Коначно, професор одговори. Мислим да ћете морати да их преузмете вером.

Сада, ви прихватате да постоји вера, и, у ствари, вера постоји са животом; ученик наставља. Сада, господине, да ли постоји таква ствар као што је зло? Сада неизвестан, професор одговори, Наравно, ту је. Ми то видимо у свакодневници, то је у свакодневном животу пример нечовечанства човека према човеку. То је у мноштву криминала и насиља свуда у свету. Ове манифестације нису ништа друго него зло.

На ово студент одговори, Зло не постоји господине, или бар не постоји за себе. Зло је једноставно одсуство Бога. То је исто као тама и хладноћа, реч коју је створио човек да опише одсуство Бога. Бог није створио зло. Зло је резултат онога што се дешава када човек нема Божју љубав присутну у његовом срцу. То је као хладно што долази када нема топлоте или тама која долази када нема светла.

Професор је сео доле.

 

ПС: Студент је Алберт Ајнштајн

Алберт Ајнштајн је написао књигу под насловом Бог вс наука у 1921..

 

Engleska Verzija:

 

Let me explain the problem science has with religion.’ The atheist professor of philosophy pauses before his class and then asks one of his new students to stand.

‘You’re a Christian, aren’t you, son?’

‘Yes sir,’ the student says.

‘So you believe in God?’

‘Absolutely. ‘

‘Is God good?’

‘Sure! God’s good.’

‘Is God all-powerful? Can God do anything?’

‘Yes’

‘Are you good or evil?’

‘The Bible says I’m evil.’

The professor grins knowingly. ‘Aha! The Bible!’ He considers for a moment. ‘Here’s one for you. Let’s say there’s a sick person over here and you can cure him. You can do it. Would you help him? Would you try?’

‘Yes sir, I would.’

‘So you’re good…!’

‘I wouldn’t say that.’

‘But why not say that? You’d help a sick and maimed person if you could. Most of us would if we could. But God doesn’t.’

The student does not answer, so the professor continues. ‘He doesn’t, does he? My brother was a Christian who died of cancer, even though he prayed to Jesus to heal him. How is this Jesus good? Hmmm? Can you answer that one?’

The student remains silent.

‘No, you can’t, can you?’ the professor says. He takes a sip of water from a glass on his desk to give the student time to relax.

‘Let’s start again, young fella. Is God good?’

‘Er..yes,’ the student says.

‘Is Satan good?’

The student doesn’t hesitate on this one.. ‘No.’

‘Then where does Satan come from?’

The student falters. ‘From God’

‘That’s right. God made Satan, didn’t he? Tell me, son. Is there evil in this world?’

‘Yes, sir.’

‘Evil’s everywhere, isn’t it? And God did make everything, correct?’

‘Yes’

‘So who created evil?’ The professor continued, ‘If God created everything, then God created evil, since evil exists, and according to the principle that our works define who we are, then God is evil.’

Again, the student has no answer. ‘Is there sickness? Immorality? Hatred? Ugliness? All these terrible things, do they exist in this world?’

The student squirms on his feet. ‘Yes.’

‘So who created them?’

The student does not answer again, so the professor repeats his question. ‘Who created them?’ There is still no answer.

Suddenly the lecturer breaks away to pace in front of the classroom.

The class is mesmerized. ‘Tell me,’ he continues onto another student. ‘Do you believe in Jesus Christ, son?’

The student’s voice betrays him and cracks. ‘Yes, professor, I do.’

The old man stops pacing. ‘Science says you have five senses you use to identify and observe the world around you. Have you ever seen Jesus?’

‘No sir. I’ve never seen Him.’

‘Then tell us if you’ve ever heard your Jesus?’

‘No, sir, I have not.’

‘Have you ever felt your Jesus, tasted your Jesus or smelled your Jesus? Have you ever had any sensory perception of Jesus Christ, or God for that matter?’

‘No, sir, I’m afraid I haven’t.’

‘Yet you still believe in him?’

‘Yes’

‘According to the rules of empirical, testable, demonstrable protocol, science says your God doesn’t exist. What do you say to that, son?’

‘Nothing,’ the student replies. ‘I only have my faith.’

‘Yes, faith,’ the professor repeats. ‘And that is the problem science has with God. There is no evidence, only faith.’

The student stands quietly for a moment, before asking a question of his own. ‘Professor, is there such thing as heat?’

‘ Yes.

‘And is there such a thing as cold?’

‘Yes, son, there’s cold too.’

‘No sir, there isn’t.’

The professor turns to face the student, obviously interested. The room suddenly becomes very quiet. The student begins to explain. ‘You can have lots of heat, even more heat, super-heat, mega-heat, unlimited heat, white heat, a little heat or no heat, but we don’t have anything called ‘cold’. We can hit down to 458 degrees below zero, which is no heat, but we can’t go any further after that.

There is no such thing as cold; otherwise, we would be able to go colder than the lowest -458 degrees.’

‘Every body or object is susceptible to study when it has or transmits energy, and heat is what makes a body or matter have or transmit energy. Absolute zero (-458 F) is the total absence of heat. You see, sir, cold is only a word we use to describe the absence of heat. We cannot measure cold. Heat we can measure in thermal units because heat is energy. Cold is not the opposite of heat, sir, just the absence of it.’

Silence across the room. A pen drops somewhere in the classroom, sounding like a hammer.

‘What about darkness, professor. Is there such a thing as darkness?’

‘Yes,’ the professor replies without hesitation. ‘What is night if it isn’t darkness?’

‘You’re wrong again, sir. Darkness is not something; it is the absence of something. You can have low light, normal light, bright light, flashing light, but if you have no light constantly you have nothing and it’s called darkness, isn’t it? That’s the meaning we use to define the word.’

‘In reality, darkness isn’t. If it were, you would be able to make darkness darker, wouldn’t you?’

The professor begins to smile at the student in front of him. This will be a good semester. ‘So what point are you making, young man?’

‘Yes, professor. My point is, your philosophical premise is flawed to start with, and so your conclusion must also be flawed.’

The professor’s face cannot hide his surprise this time. ‘Flawed? Can you explain how?’

‘You are working on the premise of duality,’ the student explains.. ‘You argue that there is life and then there’s death; a good God and a bad God. You are viewing the concept of God as something finite, something we can measure. Sir, science can’t even explain a thought.’

‘It uses electricity and magnetism, but has never seen, much less fully understood either one. To view death as the opposite of life is to be ignorant of the fact that death cannot exist as a substantive thing. Death is not the opposite of life, just the absence of it.’

‘Now tell me, professor. Do you teach your students that they evolved from a monkey?’

‘If you are referring to the natural evolutionary process, young man, yes, of course I do.’

‘Have you ever observed evolution with your own eyes, sir?’

The professor begins to shake his head, still smiling, as he realizes where the argument is going. A very good semester, indeed.

‘Since no one has ever observed the process of evolution at work and cannot even prove that this process is an on-going endeavor, are you not teaching your opinion, sir? Are you now not a scientist, but a preacher?’

The class is in uproar. The student remains silent until the commotion has subsided.

‘To continue the point you were making earlier to the other student, let me give you an example of what I mean.’

The student looks around the room. ‘Is there anyone in the class who has ever seen the professor’s brain?’ The class breaks out into laughter.

‘Is there anyone here who has ever heard the professor’s brain , felt the professor’s brain, touched or smelled the professor’s brain? No one appears to have done so. So, according to the established rules of empirical, stable, demonstrable protocol, science says that you have no brain, with all due respect, sir.’

‘So if science says you have no brain, how can we trust your lectures, sir?’

Now the room is silent. The professor just stares at the student, his face unreadable.

Finally, after what seems an eternity, the old man answers. ‘I guess you’ll have to take them on faith.’

‘Now, you accept that there is faith, and, in fact, faith exists with life,’ the student continues. ‘Now, sir, is there such a thing as evil?’

Now uncertain, the professor responds, ‘Of course, there is. We see it everyday It is in the daily example of man’s inhumanity to man. It is in the multitude of crime and violence everywhere in the world. These manifestations are nothing else but evil.’

To this the student replied, ‘Evil does not exist sir, or at least it does not exist unto itself. Evil is simply the absence of God. It is just like darkness and cold, a word that man has created to describe the absence of God. God did not create evil. Evil is the result of what happens when man does not have God’s love present in his heart. It’s like the cold that comes when there is no heat or the darkness that comes when there is no light.’

The professor sat down.

If you read it all the way through and had a smile on your face when you finished, mail to your friends and family with the title ‘God vs Science’

PS: the student was Albert Einstein

Albert Einstein wrote a book titled God vs Science in 1921..

Категорија: Наука

 

 

 

 

 

 

 

raspored5c

Повратак на врх